Karin Buijs, Manager Operations, Hoge School Rotterdam

‘Geluk in de zorg’, onderwijs op zijn kop?!

Geluk in de zorg wordt in belangrijke mate beïnvloed door professionals die ‘gelukkig’ zijn of die dit geluk weten te creëren voor hun cliënten of patiënten.

Wat betekent dit voor het opleiden van deze professionals? Wat betekent dit voor de vorm van onderwijs?

Belangrijk is voor Karin Buijs in ieder geval het opleiden van studenten die uitgaan van vragen in plaats van ‘zo doen we het hier’. De mens echt centraal stellen met vragen, de behoeftes zijn net zo belangrijk dan anders te kijken en anders te doen. Te leren vanuit ‘echte’ vragen en vraagstukken die studenten kunnen bespreken en onderzoeken. Samen met andere studenten van andere opleidingen of sectoren, multi disciplinair naar opdrachten kijken en uitwerken en antwoorden genereren. Onderwijs op z’n kop dus. Je eigen kwaliteiten leren kennen en het ontmoeten van jezelf als professional met je talenten en drijfveren. Het opleiden van studenten voor 2025 en verder vraagt dan ook een ‘onderwijs op z’n kop’ mentaliteit. Karin Buijs neemt je mee in de gezondheidszorg vanuit opleidend perspectief. De veranderende gezondheidszorg, de veranderende rol van patiënten en zorgverlener en de veranderende rol van het opleidingsinstituut met haar professionals.

Van een Nederlands perspectief naar een meer Europees perspectief. Wat is er over de grens te halen en wat is er daar aan ontwikkelingen te zien? Opleiden 2030 staat centraal, weet jij al wat je doet in 2030? De Hoge School van Rotterdam wel en Karin Buijs al helemaal.

Als je in de opleiding aangereikt krijgt wie je bent, waar je goed in bent en hoe je dit kunt aanwenden in je vak en passie als zorgprofessional, dan biedt dit opleidingsinstituut dat wat nodig is voor de toekomst: Dit is pas echt geluk!

Leef vanuit je eigen waarden, ken je talenten, zet deze optimaal in en geef richting aan jouw ‘stip op de horizon’ in het zorglandschap van de toekomst.